Metoda Pilates

Joseph Hubertus Pilates
Metodu pilates přivedl na svět a vyvinul Joseph Hubertus Pilates ( 9. Prosince 1883 – 9.října 1967) původně pod názvem kontrologie.
Metodu vyvinul díky svým znalostem anatomie a vlastní zkušenosti s různými sporty, kterým se věnoval od dětství, kdy se jako nemocné neduživé dítě rozhodl změnit svůj stav a zlepšit si kondici i stav těla.
Za svůj život, který postupně trávil v Německu, Anglii a Americe touto metodou pomohl mnoha lidem a jeho metoda se postupně rozšířila po celém světě.

Co je PILATES
Pilates je metoda cvičení zaměřená na sílu středu těla, koordinaci, plynulost , přesnost při využití dechu.

Přínosy cvičení:
– pružnost a pevnost svalů a vazů. Svaly během pilates nenabývají na objemu, ale na kvalitě.
– dobrá kondice
– správné držení těla
– odbourání bolesti zad
– zlepšení dýchání a okysličení organismu
– psychická pohoda
– formování postavy – zdravé a hezké tělo
– rekonvalescence po porodu, operacích a úrazech
Cvičení je přínosné pro všechny věkové kategorie. U pilates stejně jako u jiných sportů je třeba přihlédnout ke zdravotnímu stavu, kondici a věku klienta.

Základními kameny metody PILATES
Při každém cvičení pilates je třeba dbát na tyto zásady:
Koncentrace
Vždy být plně soustředěn na každý prováděný pohyb.
Koordinace (kontrola) – Rovnováha
Jedná se o svalovou kontrolu, kterou je třeba mít v každém pohybu.
Plynulost
Cviky i přechody mezi nimi na sebe plynule navazují, bez náročných pozic a zbytečných přechodů.
Přesnost -kvalita
Každý cvik má své přesné provedení a proto je prováděn správně a přesně.
Správné dýchání
Správný dech přináší okysličení celého těla a napomáhá ke správnému provedení jednotlivých cviků. Díky správnému dýchání se zlepšuje i psychický stav klientů.
Cvičíme v rytmu svého dechu. Dech je veden do spodní části plic a to tak, že se laterálně rozvírají žebra (laterální dýchání). Nádech je prováděn nosem, výdech prudčeji pusou. Výdech napomáhá zpevnění břišních svalů.
Pevný střed
“Power house” “centrum síly” – skupina svalů břicha, hýždí, vnitřní strany stehen a beder, které jsou stále aktivní a vychází z nich veškerý pohyb.